13-12-2014 - Puigmal
11-12-2014 - Tuc Beret
13-12-2014

Per fi hem pogut posar-nos els esquís de muntanya i començar una nova temporada (per mi serà el 27è any realitzant aquest magnífic esport que es diu esquí de muntanya).
Després d'estar dues setmanes aturat per una petita lesió a l'espatlla esquerra, decidim pujar a veure com estar el Pirineu de neu. Hem triat una sortida que poguéssim arribar amb el cotxe a cotes altes, que no fos al Pirineu Oriental on ha fet molt vent i està tot molt gelat. Per això ens hem decantat pel Montmalús que acostuma a ser una assegurança de neu com a si ha estat.
Sortim de l'aparcament de Grau-Roig (2120 mts.) a primera hora, quan l'estació comença a funcionar. Hem de creuar unes quantes pistes fins a situar-nos al peu del TK del Montmalús (2150) que avui no funciona (els pisters estaven preparant la pista), i comencem a pujar per la pista vermella Montmalús, poc abans d'arribar a la part superior del TK ens desviem a l'esquerra i agafem la vall que enfila directa al Coll de Montmalús. El vent bufa una mica però res que no es pugui aguantar, a mesura que anem pujant cada cop estem més contents d'haver vingut aquí doncs hi ha força neu, no es veuen pedres i no hi ha gel. Seguim pujant fins a situar-nos al peu del Coll, per precaució posem ganivetes i sense cap problema arribem al Coll de Montmalús (2707 mts.), aquí el vent és més fort i decidim continuar uns metres més amunt per protegir-nos darrere unes pedres.
Aprofitem per treure esquís i posar els grampons, seguim per la fàcil aresta fins a arribar al cim del Montmalús. Unes fotos i iniciem el descens fins al punt on tenim els esquís, traiem pells i des del Coll comencem la baixada, la part superior una mica dura però es baixava bé. Durant la baixada tenim tots els tipus de neu, dura, crosta, pols, arribem a la part superior de l'estació i per una pista magnífica (sense gent, doncs estava tancada) gaudim de la baixada. En arribar al peu del TK decidim tornar a posar pells i pujar més amunt de la part superior del TK Clot i així arribar al cotxe sense remar. Baixem per la pista bosc fins a arribar al mateix cotxe amb els esquís als peus. Bona sortida per iniciar la temporada.

Desnivell: 910 mts.

Recorregut: 10,2 Km.

Horari: 4h 44m.

Les fotos de la sortida a: http://josepmariamoya.blogspot.com.es/